PRE KOHO JE TERAPIA URČENÁ?

Pre všetkých v bolestiach pohybového či orgánového charakteru. Pre všetkých s určitou poruchou/dysfunkciou alebo obmedzením, ktoré obmedzujú bežný život či športovanie.

BOLESTI/ŤAŽKOSTI:

POHYBOVÉHO APARÁTU

Všetky problémy od hlavy, uši, sánku až po päty

GASTROINTESTINÁLNEHO APARÁTU

Reflux pažeráka, poruchy prehĺtania-dysfágia, nafukovanie po jedle, gastritída, kolitída, zápaly čriev, problémy s vyprázdňovaním, chronická zápcha

RESPIRAČNÉHO/DÝCHACIEHO APARÁTU

Ťažoba/pichanie/tlak na hrudníku, na rebrách, dýchavičnosť, hrča v hrdle, zápaly horných i dolných dýchacích ciest

CIEVNEHO APARÁTU a termoregulácie

Poruchy prekrvenia, bolesti končatín z nedokrvenia, studené končatiny, edémy a opuchy, bolestivé lymfatické uzliny, hypertenzia, arytmia, tachy/bradykardia, hemeroidy, varikokéla

UROLOGICKO-POHLAVNÉHO APARÁTU

Renálna kalkulóza/obličkové kamene, "bolesti obličiek", retencia alebo inkontinecia moču, zápaly moč. ciest a mechúra, prostatitída, bolestivé močenie, erektilná dysfunkcia, poruchy potencie a sterilita

GYNEKOLOGICKÉHO APARÁTU

Dysmenorrhea, problematická menštruácia, sterilita, ovariálne cysty, bolesti v podbrušku

Možno sa pýtate ako to, že viem pomôcť toľkými diagnózami? V minulosti sa totiž pohybový a orgánový aparát dosť rozdeľovali a oddeľovali od seba. V tejto dobe už vieme, že ťažko v tele niečo takto od seba oddeliť a že "všetko je spojené". Hlavne na základe štúdia fasciálneho systému vieme o rôznych kontinuitách medzi týmito dvomi systémami.

Orgánovú poruchu by som rozdelil na 3 štádia a v každom štádiu viem nejako pomôcť:

1. Štádium ZDRAVIA - všetko je zdravé a funguje tak ako má, samozrejme tu funguje predovšetkým prevencia
  2. Štádium medzi ZDRAVÍM a CHOROBOU/diagnózou - často nejaká dysfunkcia orgánu, ktorá sa prejavuje bolesťou alebo dysfunkciou. Tu viem pomôcť často VEĽMI VEĽA, minimálne ovplyvniť bolesť a symptómy
  3. Stanovená DIAGNÓZA - takúto diagnózu vo väčšine samozrejme nejde úplne vyliečiť, ALE viem upraviť vnútorné prostredie pomocou fascií takým spôsobom, aby sa zlepšili bolesti či symptómy

AKO PREBIEHA MYOFASCIÁLNA TERAPIA?

Terapiu zakladám hlavne na ovplyvnení fasciálneho systému manuálne, či pohybom alebo skĺbením obi dvoch terapií. O fasciách si môžete prečítať TU alebo si stiahnuť moju brožúru. Terapiu dopĺňam o techniky zamerané na kĺby, kosti (chiropraxia, osteopatia, Mulligan...), prípadne nervový systém.

Fasciálnu terapiu zakladám na dvoch najznámejších metódach Fasciálna manipulácia a Anatomy trains a dopĺňam poľským konceptom ZOGA.

Na základe naozaj dôkladnej anamnézy a vyšetrenia určím smer terapie. Ako terapeut hľadám rôzne príčiny dysfunkcie, ktoré môžu byť:

• Somaticko-somatické - dysfunkcia pohybového aparátu
  • Viscerálno-somatické - orgánová dysfunkcia ovplyvňuje pohybový aparát
  • Somaticko-viscerálne - za poruchou funkcie orgánu stojí pohybový aparát
  • Viscerálno-viscerálne - čisto orgánová porucha
Priebeh terapie

Chiropraxia

Fasciálna manipulácia

RHB členku

Koláž MT
Soft tissue th

NAJČASTEJŠIE BOLESTI & DIAGNÓZY